۷ مهر ۱۴۰۰، ۹:۱۸

در واکنش به فراصوت بودن موشک پرتاب شده؛

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم

آمریکا: گزارش ها درباره آزمایش موشکی کره شمالی را جدی می گیریم

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعلام خبری مبنی بر فراصوت بودن موشک تازه پرتاب شده از سوی کره شمالی، مدعی شد هرگونه توانمندی جدید از سوی پیونگ یانگ، جدی گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به اعلام خبری از سوی «رودونگ سینمون» روزنامه کره شمالی مبنی بر اینکه موشک تازه آزمایش شده از سوی این کشور فراصوت بوده است؛ گفت: از این گزارش ها باخبریم و تلاش می کنیم تا ماهیت دقیق آنچه پرتاب شده است را با مشورت گرفتن از متحدانمان مشخص کنیم.

این وزارتخانه ادامه داد: ما گزارش هرگونه توانمندی جدیدی را جدی می گیریم و همانطور که پیشتر هم گفتیم؛ هرگونه آزمایش موشکی غیرقانونی را که به بی ثباتی منطقه و جامعه بین الملل منجر شود؛ محکوم می کنیم.

پیونگ یانگ می گوید موشکی که بامداد روز سه شنبه به داخل دریای ژاپن شلیک شده، فراصوت و از نوع «هواسانگ-۸» بوده است.

این آزمایش همزمان با دفاع نماینده کره شمالی در سازمان ملل، از حق مسلم این کشور برای انجام آزمایش موشکی و در حالی انجام شد که پیونگ یانگ از پیشنهاد سئول برای انجام مذاکرات صلح به شرط رعایت اصل برابری و احترام استقبال کرده است.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی ظرف یک ماه گذشته است و «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تنها چند ساعت پس از انجام آن، در بیانیه ای مدعی شد: آمریکا شلیک موشک توسط کره شمالی را محکوم می کند. این پرتاب نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد است و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی محسوب می شود.

وی در ادامه این بیانیه مدعی شد: ما همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد هستیم و از آنها می خواهیم که وارد گفتگو شوند. تعهد ما در دفاع از کره جنوبی و ژاپن محکم و استوار است.

کد خبر 5315923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha